Тръгваме си от къщата-музей в Модена и не след дълго нашият автомобил с мощен 1,4 литров бензинов двигател ни отвежда в Маранело. Намираме музея на Ферари. Този път е доста лесно. Усетихме наближаването му, тъй като започнахме да се разминаваме с редуващи се едно след друго ферарита по пътя. За съдействие ползвахме GPS навигация и явно не ни е подвела, определено се намираме на правилния адрес. Пред музея ни посрещат широко усмихнати младежи, които с готовност ни предлагат тест-драйв на различни модели на Ферари, цените варират според желания модел и време, за което искате да им се порадвате. След като разгледахме каталозите им, влизаме в музея и едва ли е необходимо да обяснявам какви снимки следват....
На входа са изложени макети на шаситата на болидите Ферари във Формула 1, които показват как се е развивала аеродинамичната форма на моделите през последните години.
Започваме обиколка на залите и първия модел, който ни посреща, е ...
Ferrari 365GTB - прототип от 1968 година. Двигател V12, обем 4396 куб.см, мощност 352 к.с., максимална скорост 280 км/ч.
Попадаме в залата с моделите, участвали през годините в различни състезания и криещи своята интересна история.
Ferrari 555 F1 - 1955 година. Двигател 4 цилиндров, обем 2497 куб.см, мощност 260 к.с.
Ferrari 166 F2 - 1948 година.
Ferrari 126 CK - 1981 година. Двигател V6, обем 1496 куб. см, мощност 570 к.с. Toва е автомобилът на Жак Вилньов, с който е спечелил първата победа за Ферари с турбо в Гран При на Монтекарло.
Ferrari 312 B2 F1 - 1971 година. Двигател V12, обем 2991 куб.см, мощност 480 к.с.
312 B3 ''Spazzaneve'' - 1973 година. Двигател V12, обем 2891 куб.см, мощност 485 к.с.
F300 - 1998 година. Двигател V10, обем 2996 куб.см, мощност 775 к.с. Тук има интересна история: след шест победи и пет подиума Михаел Шумахер не успява да спечели шампионата, тъй като този болид изгасва на старта в последното състезание.
150° Italia - 2011 година. Двигател V8 със система KERS, oбем 2398 куб.см, мощност 700 к.с. Името на този модел е вдъхновено от честването на 150 години от Обединението на Италия. С него Ферари печели Гран При на Великобритания на Силвърстоун, като отбелязва и 60 години от първата победа на Гонзалес през 1951 година на същата писта.
248 F1 - 2006 година. Двигател V8, обем 2398 куб.см, мощност 790 к.с., максимална скорост 350 км/ч.
Pininfarina SIGMA - 1969 година.
512S - 1970 година. Двигател V12, обем 4993 куб.см, мощност 550 к.с., максимална скорост 340 км/ч.
LF1 Concept - 2009 година.
Ferrari 166 MM Berlinetta Vignale - 1952 година. Двигател V12, обем 1995 куб.см, мощност 140 к.с.
Попадаме в залата на Шампионите на Ферари.
На една от стените в залата са подредени снимките и каските на едни от най-значимите пилоти във Формула 1 за Ферари.
Хуан Мануел Фаджо - шампион на F1 през 1956 година.
Майк Хоуртън - шампион на F1 през 1958 година.
Фил Хил - шампион на F1 за 1961 година.
Джон Сортис - шампион на F1 през 1964 година.
Джоди Шектър - шампион на F1 през 1979 година.
Михаел Шумахер - шампион на F1 през годините 2000, 2001, 2002, 2003 и 2004 година.
Кими Райконен - шампион на F1 за 2007г.
Тук слагам край на първа част. Очаквайте продължение...
- Снимките от блога са авторски, не претендират за невероятна фотографска стойност, но са обект на авторско право. Пиратството ограбва, затова въздържайте се от кражби. Нарушителите ще бъдат наказвани с цялата тежест на закона!
Музеят на Ферари в Маранело, Италия - "Άπαξ ποιούμενον" на старогръцки език, "веднъж се прави" http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2016/01/ferrari.html
ОтговорИзтриване