четвъртък, 3 септември 2015 г.

Plane spotting

Plane spotting или казано на български - снимане на самолети.
Това е един нов за мен стил на снимане, по който се запалих напоследък. Ако трябва да го определя, бих казал, че е едновременно и интересно, и скучно. Интересно е, когато гледаш как самолетите кацат и излитат, скучни са моментите, в които дълго време няма нито излитащи, нито кацащи самолети на хоризонта. Другият скучен момент е, че разнообразието от аероплани по нашите летища е малко. По темата се запалих с надеждата скоро да има отново авиошоу, но не открих информация за такова, затова потърсих нов начин за снимане на самолети. Наложи се да проуча дали не е налице някоя забрана да се снимат самолети около нашите летища, за да не влизам в противоречие със закони и правила. Потърсих и къде може да има удобно място за снимане (все още не съм пробвал всички позиции). Разбрах също, че в при поставяне началото на тази фотографска практика, спотърите-пионери са срещали трудности за снимане, като често са били гонени от охраната на летищата. Но впоследствие с годините, а и може би след като е станало ясно, че практиката им не представлява заплаха за никого, са си издействали привилегията да бъдат оставени да се наслаждават на хобито си извън зоната на летищата. Това, което прочетох  и разбрах, е, че има запалени фенове на самолетите, който разпознават отдалеч конкретния модел. На мен ми е нужно доста време, за да различа вида на някои самолети, които си приличат. Все още съм далеч от нивото на дългозанимаващите се с този вид фотография, но началото е поставено, а вместо повече излишни приказки, смятам да заредя и малко снимки от Plane spotting-а, който практикувах.
 







































 





Това е засега от мен и моя Plane spotting. Не съм описвал моделите на самолетите, както правят професионалистите в тази област, защото очачквам да допусна доста грешки... Но  определено ще продължавам с опити за по-добри кадри, след време надявам се и подкрепени със съответна информация!




Снимките от блога са авторски, не претендират за невероятна фотографска стойност, но са обект на авторско право.  Пиратството ограбва, затова въздържайте се от кражби. Нарушителите ще бъдат наказвани с цялата тежест на закона!

Няма коментари:

Публикуване на коментар